Що е то Fam Trip и каква е ползата от него?

maxresdefault

Опознавателеният тур, познат в средите ни още като Fam Trip (familiarization trip), е пътуване с цел запознаване и образоване на професионалисти в сферата на пътуванията с дадена дестинация или локация. Обикновено тези турове се организират от местни туристически или събитийни агенции, туристически борд или друга подобна организация.

Основната цел е да се популяризира дадената дестинация (хотел, курорт, град и т.н.) и да се помогне на чуждестранни агенции да продават продукта на крайните потребители. Тъй като най-добрият начин за опознаване при повечето е хора е практическият опит, подобни турове са се доказали като един от най-ефективните начини и с най-голяма вързвръщаемост при опитите да се продава  определена дестинация.

В повечето случаи местната организация, която е поела тура, се грижи за всички или за по-голямата част от разноските по него – самолетни билети, настаняване, изхранване, посещения на обекти, забавна част, подаръци и т.н. При добра уговорка с партньорите, разходите разбира се могат да бъдат поделени. Тези разходи лесно биха могли да заместят бюджета за реклама.

Обичайно се канят представители на чуждестранни туристически агенции или организации, които имат интерес да продават дестинацията, но нямат достаъчно реални знания за нея.  В зависимост от вида на опознавателния тур, той обикновено трае 4-5 дни, но би могъл да е и по-дълъг, ако се обикалят повече места и локации. В рамките на тези няколко дни  програмата е натоварена, тъй като се стремим да покажем максимално подходящи и релевантни неща на гостите ни. Показват се поне няколко хотела, които партньорите биха могли да продават, локации за събития, ресторанти, туристически обекти и забележителности. Често се комбинират повече от два града (например София и Пловдив) или град с курорт (например София и Банско). По този начин се стремим да покажем на гостуващите ни партньори как биха могли да планират пътуване до нашата страна за техните клиенти. Винаги се включва и някакво занимание, показващо отличителните ни традиции – месене на баница, грънчарство и т.н., които са и неизменна част от инсентив програмите. Задължителна част са и активностите, които организираме според групата и мястот – конна езда, рафтинг, винена дегустация и други. Чужденците обожават да се участват в типични за страната дейности, които след това могат да включат в своите програми към клиентите и това, че са опитали и видяли лично прави продажбата още по-лесна.

Като агенция за събития, ние в Инсайт Ивентс винаги наблягаме на локациите, с които България се отличава и които са уникални по рода си. Партньорите, които продават нашата дестинация обикновено остават очаровани и изненадани от това, какви места крие нашата страна и колко е подходяща за техните клиенти, събития и пътувания.

България не е добре рекламирана като дестинация, подходяща за международни събития и инсентиви. Точно поради това, опознавателните турове за толкова важни. За да покажем колко е конкурентна и достъпна страната ни и какво разнообразие предлага – все повече директни полети от и до страната, градски, морски и планински хотели, предлагащи чудесни конферентни условия, възможности за целогодишни занимания и инсентив програми от различен характер в уникално съчетание с традиции, кухня, история и култура – все фактори, които карат хората да откриват и преоткриват страната ни. В допълнение, много от добре познатите европейски градове като Барселона, Париж, Прага и други започват да губят своята популярност и да отстъпват място на по-малко понати дестинации като нашата.

Ние вярваме, че за да се позиционира България като една търсена дестинация на конферентен и инсентив туризъм, организации и агенции като нашата трябва да влагат повече усилия и средства, за да помогнем това да се случи и дестинацията ни да получи подобаващото й се място на картата.

Вижте снимки от последните опознавателни турове, които организирахме тази година с партньори от Германия и Швеция.

fam trip
fam trip fam trip fam trip fam trip